leniuch102 leniuch102
206
BLOG

Baby i Murzyny.

leniuch102 leniuch102 Polityka Obserwuj notkę 1

Nie sądziłem, że to kiedykolwiek napiszę, ale TVN nie jest takie najgorsze. Refleksja ta nasunęła mi się po obejrzeniu na stacji CNN relacji z wyborów w USA. Przez kilka tygodni zaglądałem na ten amerykański kanał informacyjny, jako jedyny powszechnie dostępny z satelity w Polsce [1].
Może mam pecha, ale nigdy nie udało mi się zauważyć gościa lub komentatora sympatyzującego z Donaldem Trumpem. Jakimś trafem zawsze komentowano w gronie typu: 2 panie, jeden czarny pan, okazjonalnie jakiś biały mężczyzna, ale zwykle też mocno zniewieściały [2]. Na początku wydawało mi się to mocno niereprezentatywne, ale po namyśle zmieniłem zdanie: owszem, jest reprezentatywne właśnie dla publiczności przed telewizorem. To kobiety bowiem stanowią większość telewidzów, o czym łatwo wnioskować po ilości reklam proszków do prania i na wzdęcia.
W sumie mi się to nawet podobało. Szczególnie jedna przesłodka Murzynka z LA o niebywale plastycznej mimice [3]. Teoretycznie prowadzi wiadomości, więc nie powinna komentować, ale każda relacja z prawdziwych lub domniemanych ekscesów Trumpa jest (jest bo wybory minęły, ale Trump trwa) dla niej okazją do minipantomimy w stylu: jelonek Bambi kuli się przed wilkiem.
Nie muszę dodawać, że po pięciu dowolnych minutach CNN-u nie ma wątpliwości, komu stacja kibicowała podczas wyborów i kogo zamierza niszczyć przez następne cztery lata. Na mój subiektywny ogląd ta stronniczość bije po oczach i jest większa niż w powszechnie potępianym (i oglądanym) u nas TVN24.
Oprócz ewidentnych fauli CNN potrafi użyć subtelniejszych meteod. Podczas wieców Trump występował w garniturze i czerwonej czapeczce. Czerwona czapka miała przyciągać wzrok do napisu: "Make America great again" - "Uczyńmy Amerykę znów wielką". Mocne przesłanie, pod warunkiem, że widoczne. Kamerzyście CNN udało się - zapewnie ręcznie - rozmyć ostrość na tyle, żeby z Trumpem w centrum kadru całkiem wymazać napis, tak, że czapka przez większość przemówienia wydawała się jednolicie czerwona.
W ten sprytny sposób z ekscentryka z nośnym hasłem na czole zrobił klauna w czerwonej czapeczce. Czapki z głów.
Mam poważne wątpliwości, jakim prezydentem będzie Trump, ale trudno sobie wyobrazić, by był gorszy niż ekipa CNN jako dziennikarze.
_______________
[1] bloomberg i cnbc nie liczą się, są informacyjne, ale giełdowo-gospodarcze.
[2] http://edition.cnn.com/specials/tv/anchors-and-reporters
[3] http://edition.cnn.com/profiles/isha-sesay

leniuch102
O mnie leniuch102

treści "osobiste": https://leniuch.home.blog/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka